torsdag 11 mars 2010

Film: Zone of the Dead (2009)


Kvällens film blev den serbiska zombierullen Zone of the Dead (aka Apocalypse of the Dead). Jag har tidigare skrivit om filmens trailer.

Ken Foree, mest känd från Dawn of the Dead-originalet, och Kristina Klebe, mest känd från Rob Zombie's Halloween-remake, är poliser på uppdrag i Serbien för att förflytta en fånge till London. En militärövning går fel och gatorna fylls med köttätande zombies. Detta försvårar uppdraget en aning...

Zombiernas utseende faller mig i smaken. Det gör inte deras rörelser. Som vanligt i nyare zombiefilmer springer dom odöda. I denna sprang vissa av dom. Oh well. När jag började kolla på filmen tyckte jag den såg jävligt kass ut. Jag vet inte om det var det att jag kom in filmen eller om den faktiskt blev bättre under filmens gång. En del plus och en del minus på denna. Jag gillade verkligen inte armageddonsnubben som dök upp mot filmens slut. Han skulle vara cool. Det var han inte. En ganska underhållande film men inte så mycket mer än så.

2,5 tysta Hillénare av 5 möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar